رضایت مشتری معیاری است که کیفیت عملکرد یک سازمان یا به بیان دقیق تر کیفیت محصولات یا خدمات آن را مورد ارزیابی قرار می دهد و مشخص می کند که موارد یاد شده در برآورده کردن انتظارات مشتریان تا چه اندازه موفق عمل کرده اند.
صحبت از اهمیت رضایت مشتری به هیچ عنوان گزافه گویی نیست. کسب و کارهایی که تمایل دارند تا جای ممکن رشد و توسعه یابند، تنها از طریق بکارگیری استراتژی موثر و طولانی مدت برقراری و حفظ ارتباطات عالی با مشتریان قادر خواهند بود به این خواسته دست یابند.
شرکت نرم افزاری Help Scout به این نتیجه رسیده است که 81 درصد از سازمان های ارائه دهنده تجربه مشتری در این رقابت، عملکرد موفقیت آمیزی داشته اند. مشتریان راضی به سادگی به مشتریان وفادار تبدیل می شوند. بنابراین، بهتر است اعتماد مشتری را جلب کنید و تلاش کنید تا از خدمات و محصولات شما به اندازه کافی رضایت داشته باشند. در این صورت، نه تنها معاملات تجاری خود را با شما ادامه خواهند داد، بلکه مشتاق خواهند شد تا سایر خدمات و محصولات شما را نیز امتحان کنند.
وم و اهمیت سنجش رضایت مشتری بر همگان روشن است. اما، موضوع این است که شاخص های متنوعی در زمینه سنجش رضایت مشتری وجود دارند، که شاخص رضایت مشتری (CSAT) یکی از پرطرفدارترین روش های سنجش رضایت مشتری می باشد.
شاخص رضایت مشتری (CSAT) یکی از ساده ترین روش های سنجش است که میزان رضایت مشتری (CSAT) از کسب و کار، داد و ستد، یا تعامل مربوطه را مورد ارزیابی قرار می دهد.
درباره این سایت